Aquajoggen bestaat 30 jaar

30 jaar geleden, toen het aqua-joggen populair begon te worden, hebben Liesbeth Compen en Thea Baijens een cursus gevolgd om les te kunnen geven in het aqua-joggen.

Helaas is Liesbeth in 2010 overleden. Ze was pas 56 jaar.

Er heeft toen in het Valkenswaards weekblad een artikeltje gestaan en binnen de kortste keren hadden we rond 50 deelnemers.

We zijn in juni 1993 gestart op de woensdagmorgen en op de donderdagavond.

Op donderdag was het van 22.15 uur tot 23.00 uur wat erg laat was maar ook heel gezellig.

We zaten soms na 23.00 uur aan de koffie met gebak.

Later is de groep van donderdagavond naar de maandagavond gegaan.

Op dit moment hebben we 4 groepen: op maandagavond van 19.45 uur tot 20.30 uur, op woensdagmorgen van 10.00 uur tot 10.45 uur en van 11.00 uur tot 11.45 uur en op woensdagavond van 20.00 uur tot 20.45 uur.

Op maandagavond en op woensdagmorgen geeft Thea les en op de woensdag avond geeft Tilly van Loon les.

Een keer in de maand wordt er bij elke groep koffie gedronken, vaak brengt iemand dan iets lekkers mee.

Aqua-joggen is heel sociaal. Er is veel aandacht door en voor iedereen bij leuke dingen, maar ook bij minder leuke, zoals ziektes en overlijden.

Er zijn al heel wat kaartjes verstuurd.

Momenteel zijn er al 11 dames 25 jaar of langer bij het aqua-joggen en er zullen er waarschijnlijk nog wel meerdere volgen, aangezien alle groepen heel hecht zijn en er weinig verloop is.

Riet van Weert is als enige vanaf het begin er bij, dus al dertig jaar.

We hopen nog vele jaren door te kunnen gaan.

zwemmen clubblad