Vrijwilligers

Beste ouders,

Ongetwijfeld weet u dat sportverenigingen draaien op de gouden vrijwilligershanden van ouders. Bij TEMPO is dat niet anders. Er zijn veel dingen die moeten gebeuren. We rekenen daarbij op de hulp van de ouders van alle zwemmers. Op welke manier kunt u uw steentje bijdragen? Er zijn veel en diverse taken, welke past bij u? Natuurlijk begrijpen we dat u het druk heeft, maar als we allemaal een gedeelte oppakken, zorgen we gezamenlijk voor een gezonde en fijne vereniging. Daardoor kunnen al onze kinderen lekker zwemmen.

Wedstrijd Commissie

Onze trainer Jordi vormt samen met enkele andere vrijwilligers de Wedstrijd Commissie bij Tempo. In deze commissie wordt alles rondom wedstrijden en trainingen besproken. De Wedstrijd Commissie komt 1 keer per 6 weken bij elkaar. We hebben behoefte aan mensen die graag meedenken op welke manier de wedstrijdploeg zich goed kan ontwikkelen.

Official

Als zwemouder brengt u vele uren aan de zwembadrand door. Wellicht spreekt het u aan om zich in deze uren in te zetten als official. We hebben voor elke wedstrijd veel klokkers en andere officials nodig om de wedstrijden goed te laten verlopen. Voor deze taken is het nodig dat u een cursus van de KNZB volgt. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij de officialcoördinator van de wedstrijdploeg (official@zwemverenigingtempo.nl).

Tempo in de Pers/Communicatie/PR

Graag willen we nog meer aan elkaar en aan de buitenwereld laten zien welke leuke dingen we doen en hoe goed onze zwemmers presteren. We zijn op zoek naar iemand die na een wedstrijd of evenement een kort berichtje kan schrijven voor op Facebook/in de Sopper/in het Valkenswaards weekblad. Dus heeft u een vlotte pen? We horen het graag!

Invoeren wedstrijden

Bent u handig met de computer en past een administratieve taak goed bij u? Elke afstand die een zwemmer gezwommen heeft dient ingevoerd te worden in Splash, een speciaal programma wat wereldwijd wordt gebruikt in de zwemsport. Tempo heeft daarvoor een laptop beschikbaar en u kunt deze werkzaamheden meestal zelf indelen. Met een paar personen meer verbreden we de kennis binnen Tempo.

Hand en spandiensten rondom wedstrijden

Bij elke thuiswedstrijd hebben we veel vrijwilligers nodig. Koffie zetten, drankjes en hapjes rondbrengen, EHBO, briefjes ophalen, omroepen, kinderen begeleiden. Veel verschillende taken dus, waarvan er vast een is die ook goed bij u past.

Interesse?

Uiteraard willen we u graag op weg helpen bij een eventuele nieuwe taak. U hoeft het echt niet alleen te doen. Samenwerking is wat onze vereniging sterk maakt. We gaan ervan uit dat er voor alle ouders wel een taak bij zit die past. We willen u daarom vragen uw voorkeur kenbaar in een mail naar wedstrijd@zwemverenigingtempo.nl. Natuurlijk zullen we daarnaast ook ‘live’ met u in gesprek gaan om te ontdekken welke taak u aanspreekt. Als u vragen heeft of ideeën t.a.v. van de ontwikkeling van onze wedstrijdploeg? We horen ze graag!

Hartelijke groet,

Wedstrijd Commissie TEMPO