Paaseieren zoeken verslag 2024

Verslag Paaseieren Zoeken 2024

Zondagavond 1e paasdag, berichtje in de activiteitencommissie-app:

Het gaat morgenvroeg regenen, blazen we het af, of kijken we morgenvroeg?

Het Nederlandse weer laat zich lastig voorspellen, dus gewoon maandagochtend afwachten.

Maandagochtend 2e paasdag volgens mij was de voorspelde regen een 1 aprilgrap van de weergoden. Het is gewoon droog.

Dus de vrijwilligers beginnen aan de voorbereidingen. Een groep gaat buiten de eieren verstoppen en de zoekgebieden markeren, de andere groep gaat binnen alles voorbereiden voor het inschrijven.

Tegen 10 uur komen de eerste kinderen binnen, alleen is het geen stormloop.

Uiteindelijk komen er 33 kinderen, dat is meer dan we hadden verwacht met deze slechte weersverwachtingen en het ontbreken van een lekker zonnetje.

Ludwig geeft het startsein en de kinderen beginnen enthousiast met zoeken. Het is een stormloop aan de tafel met kinderen die een eitje komen inleveren en ze worden meteen gemarkeerd.

Op een gegeven moment is het tijd voor pauze. Onder genot van een bekertje ranja voor de kinderen en een kopje koffie of thee voor de ouders kunnen de kinderen even tot rust komen.

Dan is het tijd voor de 2e ronde. Nu krijgen de kinderen dubbele punten per ei.

Als je denkt dat de kinderen het dan rustiger aan gaan doen, heb je het helemaal mis. Met hetzelfde enthousiasme als tijdens de 1e ronde gaan de kinderen weer verder met zoeken.

En dan is het tijd op te stoppen. Voor de kinderen zit het er op, alleen nog wachten op de uitslag. De dames aan de tafel moeten nu het belangrijkste werk doen: het bepalen van de uitslag. Maar om de uitslag te kunnen bepalen is nog wel nodig te weten welke kleur hoeveel punten waard is.

Als eerste wordt het gele ei uit de tas gepakt, dus die is 1 punt waard. Daarna komt groen, die is dus 2 punten. Wordt het roze/rood of blauw die 4 punten waard is? De blauwe komt als 3e uit de tas en dus is roze/rood 4 punten waard. Terwijl de tellers druk aan het rekenen zijn, krijgen de kinderen nog een bekertje ranja.

Dan komt de uitslag.

Kinderen t/m 7 jaar 1. Hein met 114 punten 2. Rory met 105 punten 3. Max met 99 punten 3. Bryce met 99 punten

Kinderen vanaf 8 jaar 1. Tyrell met 130 punten 2. Anouk met 128 punten 3. Sjors met 113 punten

Alle prijswinnaars gefeliciteerd en alle andere kinderen, gefeliciteerd met de 4e plaats.

Alle ouders die gekomen zijn bedankt dat jullie met de kinderen zijn gekomen om ze te laten zoeken.

En een dankje aan alle vrijwilligers die meegeholpen hebben, hetzij met het toespreken van de ouders/kinderen, hetzij achter de tafel om te tellen, hetzij om de eieren te verstoppen. En mijn mede-commissieleden natuurlijk ook bedankt voor jullie hulp met de voorbereiding en op de dag zelf.

Wilt u alle foto’s zien? Kijk dan op https://photos.app.goo.gl/NrmHsS2zutmSAjUi8

Namens de activiteitencommissie,
Remko de Keijzer