Berichten

Clubkampioenschappen 15-09-2019

Na een lange stop vanwege vakantie hadden we op 15 september onze eerste wedstrijd van het seizoen. Dit was een thuiswedstrijd waarbij zowel de wedstrijdploeg als de zwemmers van recreatief acte de presence gaven. Bij  de clubkampioenschappen mag iedereen die wil, met of zonder startvergunning, hieraan deelnemen. En doordat er 2 personen van andere teams meededen mochten de tijden die door de zwemmers gezwommen werden als officieel meegenomen worden, dank je wel hiervoor Janne Slegers en Jordi Kremers.

Maar liefst 37 persoonlijke records werden gezwommen van de 97 starts en een prestatiegemiddelde van 98,9%. Wat een mooie prestatie aan het begin van dit seizoen.

Als afsluiting was er de familie estafette, een ludieke estafette waarbij de kinderen met hun ouders konden inschrijven en zo meedoen aan de competitie. Leuk om te zien en vooral leuk om te ervaren.

Uitslagen wedstrijdploeg:

Categorie dames tot 10 jaar
1. Isabel Verdonk (ook algemeen Kampioen)

Categorie dames tot 14 jaar
1. Jill Gerritsen (ook algemeen Kampioen)
2. Danique Putman
3. Dana Braken

Categorie dames tot 16 jaar
1. Yanna van der Heijden
2. Evi Meuleman
3. Lieke van Damme

Categorie dames 16 jaar en ouder
1. Elke Tonneijk (ook algemeen Kampioen)
2. Ilona van Kemenade

Seizoensopening

Een heerlijke nazomerse zondagmiddag..

Onder toeziend oog van Jordi en Astrea konden de kinderen van de wedstrijdploeg zich vanmiddag uitleven in het water op een loopmat, een sprong van de lage of hoge duikplank maken, spelen met matten in het water of een soort van waterpolo met door de kinderen zelf, creatief, gemaakte doelen van matten. Bijna alles was mogelijk en je zag de kinderen heerlijk genieten, terwijl de ouders vanuit de kantine konden toekijken naar hun kroost.

Aansluitend was er een BBQ . Het eten en drinken werd verzorgd door Rebecca, Nikkie en Pleun. De ongeveer 60 man lieten zich dit alles goed bekomen. Hoewel Jordi aangaf dat het ieder voor zich was bij het bereiden van het vlees, wierpen enkele vrijwilligers zich op om voor ons te bakken. Johan en Taki (vader van Dylano) dank jullie wel dat jullie een van de bakplaten bedienden en zo zeer zeker de jeugd voorzagen van vlees. Er was niets te kort vlees, sla, salades, stokbrood met kruidenboter, frietjes en aan de bar konden we bier en frisdrank halen.

Lieke en Lisa gaven nog een toelichting en tipje van de sluier aangaande het kamp wat op 18-19 en 20 oktober gehouden wordt in het teken van expeditie Robinson. Er werden activiteiten en uitdagingen al getoond en enkelen gingen hier serieus op in. Opgeven voor het kamp kan nog, maar doe dat snel zodat alle voorbereidingen ook hiervoor zo snel mogelijk verder kunnen gaan. Hou vooral ook de website (facebook) in de gaten voor meer informatie.

Al met al een zeer geslaagde middag en een mooie opening van het seizoen. We hopen met elkaar hier een super seizoen neer te zetten met fijne herinneringen, mooie vriendschappen en super resultaten.