Wedstrijdzwemmen

Ben je een echte waterrat? Wil jij je zwemtechniek verbeteren waardoor je sneller kan zwemmen en je conditie beter wordt? Dan is wedstrijdzwemmen wat voor jou!

zwemmen Tempo wedstrijdploeg

Welkom bij de wedstrijdploeg van Tempo Valkenswaard!

De activiteiten van onze wedstrijdploeg zijn gericht op zo snel mogelijk leren zwemmen. Elke zwemmer wordt steeds uitgedaagd om zijn zwemslagen en zwemtijden te verbeteren. Natuurlijk staat bij ons plezier en gezelligheid met je teamgenoten centraal.

Onze wedstrijdploeg bestaat uit ongeveer 40 leden, van jongere tot wat oudere zwemmers. De hoofdtrainer van de wedstrijdploeg is Jordi Putman.

De organisatie rondom de wedstrijdploeg is in handen van de Wedstrijd Commissie (WC). Deze commissie bestaat uit Jordi Putman, Lisa Verzijden en Daniel van Tongeren.

Welke leeftijdscategorieën zijn er?

Minioren

Vanaf 6 jaar ben je welkom bij de minioren. Je begint met trainen op dinsdagavond, vrijdagavond en zaterdagochtend. De nadruk ligt op het verbeteren van de techniek en het oefenen van de start en de keerpunten. In specifieke wedstrijden kunnen minioren ervaring opdoen met het zwemmen van wedstrijden.

Junioren/ Jeugd/ Senioren

Na de minioren worden zwemmers vanzelf junioren, daarna jeugd en later senioren. Het aantal trainingsdagen kan worden uitgebreid, wanneer zwemmers dat leuk vinden. Wij blijven focus houden op het verbeteren van de techniek en de conditite. Voor deze doelgroep zijn er klassements- en competitiewedstrijden, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van je eigen tijd (je persoonlijke record).

Masters

Dit zijn wedstrijdzwemmers van 20 jaar en ouder. “Een leven lang zwemmen” is hier het motto. Masterzwemmen is de ideale manier om fit en gezond te blijven. Zie Masterzwemmen.

Interesse?

Heb je interesse? Kom dan naar één van onze trainingen. Klik hier voor het trainingsrooster.

wedstrijd
aanmelden