Berichten

NIEUWSBRIEF januari / februari 2020

Op de eerste plaats willen wij jullie allemaal een goed zwemseizoen wensen!

Pannenkoeken discozwemmen: 2 februari

Op 5 januari zijn we het seizoen begonnen met discozwemmen en de nieuwjaarsborrel. Het was gezellig druk en goed verlopen. Maar we hebben goed nieuws! Heb je het gemist, kom dan op zondag 2 februari naar het Pannenkoeken discozwemmen. We gaan dan eerst met de elementaire zwemmers lekker een uurtje zwemmen. Natuurlijk met leuke discomuziek, een echte DJ, een donker zwembad en discolampen. Aansluitend gaan we met zijn allen pannenkoeken eten. Heb je er zin in gekregen, kom dan ook op zondag 2 februari. Natuurlijk zijn vriendjes, vriendinnetjes, broertjes, zusjes, papa, mama enz. ook van harte welkom! Een zwemdiploma is niet noodzakelijk. Het begint om 17.00 uur en eindigt om ... als je buik vol zit met pannenkoeken!

Badnieuws

Er zijn weer een aantal nieuwe zwemmers ingestroomd. Wij wensen hen een superfijne tijd met veel zwemplezier binnen de recreatieve tak van ZV Tempo. Ook hebben jullie gezien, dat Lietje een tijdje uitgeschakeld is geweest met haar been. We hebben haar assistentie tijdens de zwemlessen moeten missen. Na een kaart en wat rust, gaat het nu gelukkig weer wat beter en hoopt ze binnenkort weer met ons aan de rand van het bad te staan. Ook Elmin is langdurig ziek. We wensen hem veel beterschap!

De Bart Bokaal Wedstrijd: 9 februari

Altijd al een wedstrijdje willen zwemmen? Dat kan dan nu! De wedstrijdploeg organiseert de Bart Bokaal Wedstrijd op zondag 9 februari. Bart is vele jaren trainer van de wedstrijdploeg geweest. Hij is vorig jaar gestopt. Ter ere hiervan jaarlijks een wedstrijd voor de hele vereniging. De brieven hiervan zijn al uitgedeeld. Je kunt je hiervoor aanmelden tot en met 2 februari. Wil je meedoen en heb je geen brief gehad? Vraag het je trainer.

Diploma Survival: 8 maart

Dit zwemjaar is er 2x afzwemmen voor het diploma Survival. De eerste keer zijn al veel zwemmers geslaagd! Hopelijk worden het er op zondag 8 maart net zo veel of nog meer. Dit betekent, dat we de komende maand weer met kleren gaan zwemmen en wat meer oefenen voor deze diploma's. Zorg dat je elke keer je kleren bij hebt, zodat je goed kunt oefenen.

Kledingeisen:

Diploma 1           Schoenen, T-shirt lange mouwen, lange spijkerbroek (moet i.v.m. drijven!)

Diploma 2           Schoenen, T-shirt lange mouwen, lange (spijker)broek en regenjas

Diploma 3           Schoenen, T-shirt lange mouwen, lange (spijker)broek, regenjas en trui

Het T-shirt met lange mouwen mag worden vervangen door een blouse met lange mouwen!

Clubkampioenschappen 19-09-2019

Na een lange stop vanwege vakantie hadden we op 19 september onze eerste wedstrijd van het seizoen. Dit was een thuiswedstrijd waarbij zowel de wedstrijdploeg als de zwemmers van recreatief acte de presence gaven. Bij  de clubkampioenschappen mag iedereen die wil, met of zonder startvergunning, hieraan deelnemen. En doordat er 2 personen van andere teams meededen mochten de tijden die door de zwemmers gezwommen werden als officieel meegenomen worden, dank je wel hiervoor Janne Slegers en Jordi Kremers.

Maar liefst 37 persoonlijke records werden gezwommen van de 97 starts en een prestatiegemiddelde van 98,9%. Wat een mooie prestatie aan het begin van dit seizoen.

Als afsluiting was er de familie estafette, een ludieke estafette waarbij de kinderen met hun ouders konden inschrijven en zo meedoen aan de competitie. Leuk om te zien en vooral leuk om te ervaren.

Uitslagen recreatief:

Categorie dames tot 10 jaar
1. Saskia Grosfeld (ook algemeen Kampioen)

Categorie dames tot 14 jaar
1. Lietje v.d. Borgh
2. Romee Broers

Categorie dames 16 jaar en ouder
1. Esmee Baken (ook algemeen Kampioen)

Categorie heren  tot 14 jaar
1. Tianxing Scaccabarozzi (ook algemeen Kampioen)