zwemles recreatief

Recreatief zwemmen binnen Tempo

Wil je op een recreatieve manier blijven zwemmen? Dan ben je bij Tempo op het juiste adres! Je houdt je conditie op peil en leert spelenderwijs nog beter zwemmen. Het is een goed vervolg na je ABC diploma’s.

De trainingen zijn gevarieerd van opzet. Natuurlijk wordt er aandacht besteed aan techniek en conditie. Regelmatig komen testjes aan bod om je persoonlijke vooruitgang te meten. Denk hierbij aan brevet zwemmen en een coopertest. Ook verzorgen wij lessen "zwemmend redden". Bij recreatief zwemmen ben je op een leuke manier bezig met de zwemsport. In de trainingen worden vaak spelvormen toegepast zoals ganzenbord, code kraken, (spel)estafettes, waterpolo enzovoort.

Survival en snorkelen

De zwemvaardigheidsonderdelen survival en snorkelen maken onderdeel uit van onze lessen. Voor degenen die dat willen, bieden wij de gelegenheid om hun officiële diploma’s te behalen. Bij survival leer je hoe je jezelf of een ander kan redden in allerlei situaties. Bij snorkelen zwem je met flippers, duikbril en snorkel. Je leert hoe je het beste kunt zwemmen met deze basisuitrusting. Daarnaast leer je verschillende vaardigheden om je te redden in een bepaalde situatie.

Voor wie?

Ben je geïnteresseerd in het recreatieve zwemmen? Hier zijn enkele belangrijke punten:

• Recreatief zwemmen is bedoeld voor alle zwemmers die de basisvaardigheden onder de knie hebben.
  • Je moet in het bezit zijn van zwemdiploma A + B en de rug- en borstcrawltechniek redelijk goed beheersen.
  • Wil je een keer komen proefzwemmen? Dan kun je je opgeven via recreatief@zwemverenigingtempo.nl of bellen met 06-41566346.

Wanneer?

Lees meer over de trainingen en trainingstijden.

Kosten

Naast de normale verenigingscontributie zijn er geen specifieke kosten verbonden aan het recreatieve zwemmen. Zie "Tarieven".

Omdat we regelmatig met flippers en snorkel zwemmen, bieden wij de gelegenheid tot het passen en aanschaffen van een snorkelset via onze vereniging tegen kostprijs.

Wij gebruiken de mail om u op de hoogte te houden van alle recreatieve zondagmiddaguurtjes, speciale trainingsdata en andere activiteiten die voor de zwemmers van belang kunnen zijn. Ook ontvangt u veel van deze gegevens via zwemscore.

Hiervoor hebben wij uiteraard uw emailadres nodig. Indien u dit nog niet heeft gedaan, willen wij u vragen uw email door te geven op: recreatief@zwemverenigingtempo.nl.

Het is ook mogelijk om via dit mailadres af te melden voor trainingen en andere activiteiten die wij organiseren (door ziekte of andere zaken). Ook kunt u via de mail vragen stellen of informatie doorgeven aan de recreatieve commissieleden. Zij zijn de enige die u mail kunnen lezen en zullen u dan ook zo spoedig mogelijk een antwoord geven.

recreatief
aanmelden